T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ELAZIĞ / MERKEZ - Elazığ Anadolu Lisesi

9.Sınıf İçi Ölçme Etkinlikleri

9. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

1. Ünite: Allah - İnsan İlişkisi

DKAB.9.1.1. İnsanın yaratılışını ve özelliklerini ayetlerden hareketle tefekkür ederek sorgulayabilme

DKAB.9.1.2. İnsanın doğruyu arayan bir varlık olarak bilgiye ulaşma yolları hakkında eleştirel düşünebilme

DKAB.9.1.3. Allah (cc) ile iletişimin ibadet ve dua ile sağlandığını yansıtabilme 

DKAB.9.1.4. Rum suresi 17-27. ayetlerin mesajlarını özetleyebilme 

9. Sınıf Coğrafya

1. Ünite: Coğrafyanın Doğası

COĞ.9.1.1. Coğrafya biliminin konusu ve bölümlerini çözümleyebilme

COĞ.9.1.2. Örnek olay, olgu veya konu üzerinden mekânsal düşünme ile coğrafya öğrenmenin önemini çözümleyebilme

COĞ.9.1.3. Coğrafya biliminin gelişimi hakkında bilgi toplayabilme

2. Ünite: Mekânsal Bilgi Teknolojileri

COĞ.9.2.1. Harita uygulamaları yapabilme 

COĞ.9.2.2. Türkiye'nin konum özelliklerini algılayabilme 

COĞ.9.2.3. Mekânsal bilgi teknolojilerini oluşturan bileşenleri çözümleyebilme 

9. Sınıf Tarih

1. Ünite: Geçmişin İnşa Sürecinde Tarih

TAR.9.1.1. Tarih öğrenmenin bireye ve topluma faydalarını yorumlayabilme

TAR.9.1.2. Tarihin doğasını farklı kaynaklar üzerinden inceleyebilme

TAR.9.1.3. Tarihsel bilginin üretim sürecini çözümleyebilme
TAR.9.1.4. Dijitalleşmenin tarih araştırma ve yazımının dönüşümüne etkisini değerlendirebilme 

9. Sınıf Biyoloji

1. Tema: Yaşam

BİY.9.1.1. Biyolojideki dönüm noktalarının insan hayatına katkılarını sorgulayabilme
BİY.9.1.2. Bilimsel araştırma süreçlerinde bilimin doğasını yorumlayabilme
BİY.9.1.3. Bilimsel araştırmaların bilim etiğine uygunluğu ile ilgili bilgi toplayabilme
BİY.9.1.4. Çevresindeki canlıların özelliklerini bilimsel olarak gözlemleyebilme 
BİY.9.1.5. Canlıları sınıflandırabilme 

9. Sınıf Kimya

1. Tema: Etkileşim

KİM.9.1.1. Kimya biliminin günlük hayata katkısına ilişkin çıkarım yapabilme

KİM.9.1.2. Farklı ortamlarda kimyasal maddelerin kullanımından kaynaklanan problemleri çözebilme

KİM.9.1.3. Atom teorilerindeki varsayımları kullanarak bilimsel bilginin değişebilirliliğine ilişkin çıkarım yapabilme

KİM.9.1.4. Atom orbitallerinin bağıl enerjilerine ilişkin veriye dayalı tahminde bulunabilme 

KİM.9.1.5. Elektronların atom orbitallerine yerleşimine ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme 

9. Sınıf Fizik

1. Ünite: Fizik Bilimi ve Kariyer Keşfi

FİZ.9.1.1. Fizik biliminin tanımına yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme

FİZ.9.1.2. Fizik biliminin alt dallarını sınıflandırabilme

FİZ.9.1.3. Fizik bilimine katkıda bulunmuş bilim insanlarının deneyimlerini yansıtabilme

FİZ.9.1.4. Bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda fizik bilimi ile ilişkili kariyer olanaklarını sorgulayabilme

2. Ünite: Kuvvet ve Hareket

FİZ.9.2.1. SI birim sisteminde birimleri verilen temel ve türetilmiş nicelikleri sınıflandırabilme FİZ.9.2.2. Skaler ve vektörel nicelikleri karşılaştırabilme 

FİZ.9.2.3. Aynı doğrultu üzerinde yer alan farklı vektörlerin yön ve büyüklüklerine yönelik bilimsel çıkarım yapabilme 

FİZ.9.2.4. Vektörlerin toplanmasında kullanılan uç uca ekleme ve paralel kenar yöntemi ile bileşenlerine ayırma işlemine ilişkin tümevarımsal akıl yürütebilme 

9. Sınıf Matematik

1. Tema: Sayılar

MAT.9.1.1. Gerçek sayıların üslü ve köklü gösterimleriyle yapılan işlemlere dair muhakeme yapabilme

MAT.9.1.2. Gerçek sayı aralıklarının gösteriminde ve aralıklarla ilgili işlemlerde küme sembol ve işlemlerinden yararlanabilme

MAT.9.1.3. Farklı sayı kümelerinin özellikleri hakkında muhakeme yapabilme 

MAT.9.1.4. Gerçek sayıların işlem özelliklerini cebirsel olarak ifade etmede analojik akıl yürütebilme 

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

1. Tema: Sözün İnceliği

   DİNLEME/İZLEME 

   OKUMA

   KONUŞMA 

   YAZMA

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.10.2024 - Güncelleme: 03.12.2024 13:29 - Görüntülenme: 1054
  Beğen | 0  kişi beğendi